Do Góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

W pierwszym tygodniu ferii zimowych w naszej szkole została zorganizowana półkolonia. W jej ramach chętni uczniowie spędzili ciekawie i aktywnie czas.

Dzień pierwszy to film „Tedi i mapa skarbów” oglądany w kinie Cinema 3d w Tarnowie, a potem warsztaty edukacyjno-plastyczne „Wio koniku, wio!”, które odbywały się w Muzeum Okręgowym w Tarnowie. W ramach warsztatów na bazie posiadanych przez muzeum eksponatów dowiedzieliśmy się o ważnej roli jaką odegrały konie w naszej historii i sztuce, i jak zapisały się w świadomości Polaków. Zobaczyliśmy wspaniale zdobione siodła paradne, części rzędów końskich, a na części warsztatowej tego spotkania wykonaliśmy własnego konika i ozdobiliśmy jego siodło „drogimi kamieniami” tak jak za czasów dawnej szlacheckiej Rzeczypospolitej.

Dzień drugi to wyjazd do Krynicy Zdrój. Tam powitała nas zima, z której uroków skorzystaliśmy na Górze Parkowej. Po wyjeździe kolejką na szczyt każdy miał możliwość zjeżdżania na jabłuszkach na specjalnie do tego przygotowanej trasie. Zabawa była przednia, tym bardziej, że i zimy i miejsc do zjazdów u nas brakuje. Po zjeździe na dół wagonikami kolejki spacerowaliśmy deptakiem wchłaniając górskie powietrze i ciesząc oczy widokami. Nie mogło też zabraknąć wizyty w Pijalni Głównej. Nieco zmęczeni wróciliśmy w fantastycznych humorach do szkoły.

Dzień trzeci spędziliśmy w Centrum Zabaw Dziecięcych „Figle Migle” w Tarnowie. Jest to wspaniałe miejsce do figlowania z czego skwapliwie korzystaliśmy. Zabawom i śmiechom nie było końca. Po powrocie do szkoły graliśmy w gry planszowe i kolorowaliśmy obrazki.

Dzień czwarty rozpoczęliśmy „Planszowiskiem” na terenie szkoły. Planszówki cieszyły się zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży, tym bardziej, że była możliwość zagrania w mniej znane lub całkiem nowe gry. Kolejnym punktem dnia był wyjazd na lodowisko do Dębicy. W zadaszonym obiekcie idealnym na lodowe szaleństwa każdy spróbował podnieść swoje umiejętności łyżwiarskie na wyższy poziom. Ci, którzy na tafli lodowej stawiali pierwsze kroki mieli do dyspozycji pingwinki, które pomagały w utrzymaniu równowagi. Aktywnie spędziliśmy czas i szczęśliwi wróciliśmy do szkoły.

Ostatni dzień półkolonii spędziliśmy także bardzo aktywnie. Najpierw wzięliśmy udział w otwartym treningu karate prowadzonym przez sensei Krzysztofa Kolbusza posiadacza czarnego pasa i 3 dan. Zobaczyliśmy, że karate to sport dla wszystkich ułatwiający zdobycie tak potrzebnych w życiu cech jak opanowanie, dyscyplina, stanowczość i koncentracja. Zmotywowani po treningu pojechaliśmy do WRTC „Furioso”, gdzie czekał już na nas właściciel obiektu pan Aleksander Jarmuła. Udaliśmy się do świata koni, husarii i westernu. Pierwszym celem była kryta hala, na której każdy z uczestników odbył przejażdżkę na koniu. W tym czasie pan Aleksander opowiadał o koniach i ich zwyczajach oraz o sztuce współpracy z końmi. Później mieliśmy okazję wysłuchać gawędy o rycerstwie polskim, uzbrojeniu i tradycjach ułańskich. Ciekawostką była pokazywany przez pana Aleksandra terlica, czyli część siodła, której normalnie nie mamy okazji zobaczyć.

Półkolonia trwała tylko pięć dni i w opinii jej uczestników to zdecydowanie za krótko. Ciekawe zajęcia spowodowały, że czas minął właściwie nie wiadomo kiedy…

Aldona Jachym

Copyright © 2018 Zespół Szkół w Starych Żukowicach Rights Reserved.