Do Góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

W pierwszym tygodniu ferii zimowych w naszej szkole została zorganizowana półkolonia. W jej ramach chętni uczniowie spędzili ciekawie i aktywnie czas.

Dzień pierwszy rozpoczęliśmy „Planszowiskiem” na terenie szkoły. Planszówki cieszyły się zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży, tym bardziej, że była możliwość zagrania w mniej znane lub całkiem nowe gry. Kolejnym punktem dnia był wyjazd na lodowisko do Dębicy. W zadaszonym obiekcie idealnym na lodowe szaleństwa każdy spróbował podnieść swoje umiejętności łyżwiarskie na wyższy poziom. Ci, którzy na tafli lodowej stawiali pierwsze kroki mieli do dyspozycji pingwinki, które pomagały w utrzymaniu równowagi. Aktywnie spędziliśmy czas i szczęśliwi wróciliśmy do szkoły.

Dzień drugi spędziliśmy w Dziecięcym Raju „Rajtek” w Tarnowie. Jest to wspaniałe miejsce do figlowania z czego skwapliwie korzystaliśmy. Zabawom i śmiechom nie było końca. Po powrocie do szkoły graliśmy w gry planszowe i kolorowaliśmy obrazki.

Dzień trzeci to film „Ralph Demolka w internecie” oglądany w kinie Cinema 3d w Tarnowie. Przed wyjazdem do kina graliśmy w gry planszowe i bawiliśmy się na świetlicy szkolnej.

Dzień czwarty to wyjazd do Tarnowa. Pierwszym punktem dnia były warsztaty w Galerii „Panorama” znajdującej się na dworcu kolejowym, a należącej do Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Tam uczestniczyliśmy w warsztatach „Uwaga! Pociąg!”, które ukazują rozwój kolei w Polsce i na świecie, historię dworca w Tarnowie oraz zasady bezpieczeństwa na kolei. W ramach zajęć wysłuchaliśmy prelekcji na temat rozwoju kolei w Polsce i na świecie oraz zasad bezpieczeństwa na dworcu i w podróży pociągiem. Następnie obejrzeliśmy wystawę pamiątek kolejowych w stworzonej na potrzeby zajęć ekspozycji. Kolejnym etapem zajęć była gra „Budujemy Kolej Galicyjską” polegająca na ułożeniu połączenie kolejowego łączącego pięć największych miast leżących wzdłuż historycznej trasy Kolei Galicyjskiej (1856-61) łączącej Kraków ze Lwowem. W trakcie musieliśmy wykazać się wiedzą zdobytą w podczas zajęć. Ostatnim etapem pracy były warsztaty, w trakcie których wykonalismy malowane obrazki przedstawiające dworzec w Tarnowie. Wzór obrazków stanowić będą pocztówki i zdjęcia z początku XX w. pochodzące z zasobów muzeum. Po zajęciach w Galerii ruszyliśmy na spacer po mieście i w jego trakcie odbyliśmy krótką lekcję astronomii przy fontannie „Układ Słoneczny”.

Dzień piąty również w całości spędziliśmy w Tarnowie. Najpierw było szaleństwo w bezpiecznym świecie trampolin we „Fly Parku”. Po wyskakaniu się i wesołych zabawach poczuliśmy lekki głód, który postanowiliśmy zaspokoić w restauracji McDonald`s. Przy okazji wizyty w McDonaldzie była okazja do przypomnienia sobie zasad zachowania w restauracjach.

Półkolonia trwała tylko pięć dni i w opinii jej uczestników to zdecydowanie za krótko. Ciekawe zajęcia spowodowały, że czas minął właściwie nie wiadomo kiedy…

Aldona Jachym

Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa w Starych Żukowicach Rights Reserved.