Do Góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Wczesny wyjazd w dniu 16 maja br.  rozpoczął wyjątkowe siedem dni poza Województwem Małopolskim.

Pierwszym punktem na naszej trasie była Warszawa. Stolica przywitała nas sportowymi emocjami . PGE Narodowy, w każdym wydaniu jest niewątpliwie wart odwiedzenia. Nam udało się przejść i zobaczyć trasę piłkarską i wczuć się w emocje, jakie towarzyszą  rozgrywkom piłkarskim. Jedna z wielu ciekawostek, która została   nam w pamięci, to informacja o telebimach, których jest 4  w PGE Narodowym, a każdy z nich ma powierzchnię  średniej wielkości mieszkania tj. 54 m2.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od „wdrapania się” na 30-ste piętro Pałacu Kultury i Nauki, skąd oglądana panorama miasta w piękny słoneczny dzień koiła zmysł wzroku.  Z tej wysokości nie udało się nam jednak dostrzec szczegółów, jakie kryje Stare Miasto , dlatego też udaliśmy się na wieczorny spacer ulicami Warszawy, poznając atrybuty m.in. króla Zygmunta III Wazy, warszawskiej Syrenki i Bazyliszka.

Ze stolicy wyruszyliśmy do najpiękniej położonego miasta Polski – Torunia . Gotyckie budynki, toruńskie pierniki i oczywiście  postać Mikołaja Kopernika – to tylko nieliczne  w wielu atrakcji, które towarzyszyły  naszemu spacerowi po ulicach Torunia.

Malbork – jeden z celów naszej wyprawy -  kryje w sobie najpiękniejszy polski zamek, choć niewybudowany przez Polaków. Ta niesamowita fortyfikacja, otworzyła swoje bramy, abyśmy poznali  niezliczone historie i legendy. Każde miejsce było niesamowitym spotkaniem z przeszłością.

Po tak bogatych w atrakcje dniach spędzonych w wyżej wymienionych miastach Polski , dotarliśmy nad Polskie Wybrzeże, aby  kontynuować naszą wyprawę. Słoneczna aura pozwoliła nam  przez kila dni plażować nad Morzem Bałtyckim oraz wypełniać płuca powietrzem z jodem podczas wieczornych spacerów. Pobyt  nad polskim morzem wzbogaciliśmy poznaniem  tajemnic skrywanych przez takie miasta jak : Hel, Gdynia, Gdańsk i Władysławowo. Zwiedziliśmy Muzeum Obrony Wybrzeża, latarnie morską, Fokarium, Muzeum Marynarki Wojennej, Okręt ORP Błyskawica  oraz udaliśmy  się do Ocean Parku.

Nie zapomnieliśmy też o odwiedzeniu jednego z 23 parków narodowych Polski , czyli Słowińskiego  Parku  Narodowego, z jego charakterystycznymi ruchomymi wydmami oraz wypłynęliśmy w rejs statkiem  na Westerplatte , aby zobaczyć miejsce, o którym wciąż uczymy się na lekcjach historii.

Tydzień spędzony poza murami szkoły minął bardzo szybko. Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Zrobiliśmy także wiele pamiątkowych zdjęć, które pozwolą nam po czasie ożywić wspomnienia. Poza tym wyrażamy nadzieję na powrót w te fantastyczne miejsca…

Uczestnik wyjazdu „Zielona szkoła”

Copyright © 2018 Zespół Szkół w Starych Żukowicach Rights Reserved.